Yhtiön esittely

Harvia Oyj on suomalainen vuonna 1950 perustettu yhtiö, joka on erikoistunut sauna- ja spa-tuotteiden valmistukseen. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Muuramessa, Keski-Suomessa. Harvia listautui Helsingin pörssiin maaliskuussa 2018.

Harvia on kehittynyt vuosikymmenten aikana pienen takomon kiuastuotannosta globaaliksi toimijaksi, joka tunnetaan laajasta tuotevalikoimastaan ja asiantuntemuksestaan saunakulttuureista ympäri maailman.

Historia ja tausta

Harvian tarina alkoi vuonna 1950, kun Tapani Harvia perusti Jyväskylään Taidetakomo Harvian. Aluksi yritys valmisti koriste-esineitä, mutta pian Tapani Harvian omatekoisista puulämmitteisistä kiukaista tuli yrityksen päätuote.

1970-luvulla Harvia muutti Muurameen omaan teollisuushalliin ja yhtiö alkoi kansainvälistyä 1980-luvulla, laajentaen vientiään ja tuotevalikoimaansa myös sähkökiukaisiin.

2010-luvulla Harvia kasvoi voimakkaasti sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta, ja listautui Helsingin pörssiin vuonna 2018. Tämän jälkeen yhtiö on jatkanut strategisia yritysostojaan, kuten Almost Heaven Saunas (USA), Kirami (kylpytynnyrit) ja ThermaSol (höyry- ja infrapunatuotteet), vahvistaen asemaansa eri markkinoilla ja tuotekategorioissa.

Markkina-asema Suomessa ja kansainvälisesti

Harvia on nykyään globaalin sauna- ja spa-markkinan johtava toimija liikevaihdolla ja maantieteellisellä kattavuudella mitattuna. Yhtiön tuotteita myydään noin 90 maassa. Globaalin saunamarkkinan arvoksi arvioidaan lähes 4 miljardia euroa, ja Harvian osuus tästä markkinasta oli noin 5 % vuonna 2024, kun taas kiuas- ja saunakomponenttimarkkinasta sen osuus on arviolta yli 20 %.

Harvian keskeisiä markkinoita vuonna 2024 olivat Pohjois-Amerikka (35,4 % liikevaihdosta), Manner-Eurooppa (30,1 %) ja Pohjois-Eurooppa (25,0 %). Yhtiö pyrkii aktiivisesti kasvattamaan markkinaosuuttaan etenkin Euroopan ulkopuolisilla markkinoilla, kuten Yhdysvalloissa ja Aasian-Tyynenmeren alueen maissa, mukaan lukien Japani ja Kiina.

Liiketoiminta

Tuotteet ja palvelut

Harvian tuotevalikoima on erittäin kattava ja se kattaa kaikki kolme perinteistä saunatyyppiä: perinteisen saunan, höyrysaunan ja infrapunasaunan. Tuotevalikoima sisältää tuotteita kiukaista ja niiden komponenteista aina kokonaisiin sauna- ja spa-ratkaisuihin sekä kuluttajille että ammattikäyttöön.

Harvian tuoteryhmiin kuuluvat:

  • Lämmityslaitteet (sähkö- ja puukiukaat, höyrygeneraattorit)
  • Saunat ja kylpytynnyrit (valmiit saunahuoneet, pihasaunat, kylmäaltaat)
  • Lisätarvikkeet ja kiuaskivet
  • Varaosat ja palvelut

Yhtiön brändejä ovat Harvian lisäksi muun muassa EOS, Almost Heaven Saunas, Kirami ja Sentiotec.

Asiakassegmentit

Harvian asiakaskunta koostuu sekä B2B-asiakkaista (yrityksille) että kuluttaja-asiakkaista. Yhtiö myy suurimman osan tuotteistaan jälleenmyyjille, kokonaisten saunojen rakentajille/myyjille ja jakeluyrityksille. Erityisesti Yhdysvalloissa suora kuluttajamyynti on merkittävä jakelukanava.

Harvia keskittyy vahvasti pitkäaikaisten B2B-asiakkuuksiensa kehittämiseen ja pyrkii vahvistamaan myös suoran kuluttajakanavan roolia. Asiakaskuntaan kuuluu niin vähittäis- ja tukkukauppiaita kuin rakennustarvikeliikkeitä ja liikeketjuja.

Kilpailuedut ja -haitat

Kilpailuedut:

  • Markkinajohtajuus ja brändin tunnettuus: Harvia on globaali markkinajohtaja sauna- ja spa-markkinoilla, ja sen brändit ovat hyvin tunnettuja ydinmarkkinoilla.
  • Vertikaalinen integraatio ja skaalaedut: Yhtiö suunnittelee ja valmistaa tuotteensa pääosin itse, mikä mahdollistaa laadunvalvonnan ja kustannustehokkuuden. Muuramen tuotantolaitos on maailman suurin ja tehokkain.
  • Laaja tuotevalikoima: Harvia tarjoaa kokonaisvaltaisen valikoiman kaikkiin saunatyyppeihin ja eri hintaluokkiin, niin kuluttajille kuin ammattilaisille.
  • Laajat jakelusuhteet: Yhtiöllä on laaja ja tehokas maailmanlaajuinen jälleenmyyntiverkosto.
  • Yritysostostrategia: Harvia on onnistunut luomaan arvoa yritysostoilla, jotka ovat laajentaneet tuoteportfoliota ja maantieteellistä kattavuutta (esim. kylpytynnyrit, höyry- ja infrapunatuotteet).
  • Vastuullisuus: Vastuullisuus tuotesuunnittelussa ja valmistuksessa nähdään kilpailuetuna ja erottautumistekijänä.

Kilpailuhaitat/Haasteet:

  • Markkinan pirstaloituneisuus: Vaikka Harvia on markkinajohtaja, globaali sauna- ja spa-markkina on edelleen erittäin pirstaloitunut, mikä tarkoittaa paljon pienempiä kilpailijoita.
  • Kausivaihtelu ja makrotalousherkkyys: Saunamarkkinassa on tyypillisesti kausivaihtelua, ja lyhyellä aikavälillä markkinan kasvuun voivat vaikuttaa makrotalouden kehityskulut, kuten inflaatio ja korkojen nousu, sekä geopoliittiset jännitteet.
  • Kustannusinflaation siirtäminen hintoihin: Kustannusinflaation siirtäminen myyntihintoihin voi tapahtua viiveellä tietyissä asiakkuuksissa.

Liiketoimintamalli

Harvian liiketoimintamalli perustuu laajan ja laadukkaan sauna- ja spa-tuotevalikoiman suunnitteluun, valmistukseen ja jakeluun globaalisti. Yhtiö hyödyntää vertikaalista integraatiota ja skaalaetuja tuotannossaan, erityisesti Muuramen suurimmassa tuotantolaitoksessaan.

Myynti tapahtuu pääosin laajan jälleenmyyntiverkoston kautta B2B-asiakkaille, kuten vähittäis- ja tukkukauppiaille sekä saunarakentajille. Harvia kehittää myös suoraa kuluttajamyyntikanavaa, erityisesti Pohjois-Amerikassa.

Strategiaan kuuluu orgaaninen kasvu, markkinaosuuden kasvattaminen keskeisillä markkinoilla sekä aktiivinen yritysostojen kautta tapahtuva konsolidointi fragmentoituneella markkinalla. Yhtiö panostaa myös innovaatioihin, digitaalisiin ratkaisuihin ja vastuullisuuteen erottautuakseen kilpailijoista.

Taloudellinen analyysi

Huomioitavaa: Annetut talousluvut ovat rajalliset, eikä kattavaa taloudellista analyysiä voida tehdä ilman yksityiskohtaisempia tietoja, kuten P/E-lukuja, kannattavuuslukuja (liikevoitto, nettotulos), taseen ja kassavirran tietoja. Analyysi perustuu saatavilla oleviin osakekurssitietoihin ja viimeisimpiin uutisiin.

Osakekurssin kehitys ja arvostus

Harvia Oyj:n osakekurssi on tällä hetkellä 41.65 EUR. 52 viikon vaihteluväli on ollut 33.95 – 52.4 EUR. Tämä osoittaa, että osakekurssi on tällä hetkellä lähempänä 52 viikon ylärajaa kuin alarajaa, mutta ei kuitenkaan korkeimmillaan.

Viimeaikaiset uutiset kertovat osakkeen merkittävästä noususta lokakuun ja marraskuun 2025 vaihteessa, jolloin Harvia julkisti Q3-tuloksensa. Tulos oli ”selvästi odotuksia parempi”, ja osake ampaisi yli 20 prosentin nousuun yhdessä päivässä. Tämä viittaa siihen, että markkinat reagoivat voimakkaasti yhtiön tulosjulkistuksiin, ja positiiviset yllätykset voivat nostaa kurssia merkittävästi.

Toisaalta elokuussa 2025 Q2-tulos jäi ”selvästi alle ennusteiden”, mikä johti osakkeen noin 17 prosentin syöksyyn. Tämä korostaa Harvian osakkeen volatiliteettia ja sijoittajien herkkyyttä tulosraportteihin.

Talouselämän uutinen 4.12.2025 mainitsee, että Harvia on ”tarjoillut positiivista yllätystä toisensa perään”, mutta samalla ”kallistui jo tarpeeksi”. Tämä viittaa siihen, että viimeaikaisen kurssinousun myötä arvostustaso on saattanut nousta haastavaksi, ja analyytikot ovat voineet tarkistaa suosituksiaan alaspäin tai pitää ne neutraaleina. Esimerkiksi Inderesin viimeisin suositus (päivitetty 7.11.2025) on ”Vähennä” 41.65 EUR kurssilla, ja tavoitehinta 37 euroa (päivitetty 24.9.2024), mikä tukee näkemystä osakkeen korkeasta arvostustasosta.

Ilman tarkempia tunnuslukuja, kuten P/E- ja P/B-lukuja, ei arvostusta voida vertailla toimialan keskiarvoihin. Inderes mainitsee kuitenkin vuoden 2025 P/E-luvun olevan 25x, mikä on korkea.

Kannattavuus ja sen kehitys

Vaikka yksityiskohtaisia kannattavuuslukuja ei ole annettu, uutiset antavat viitteitä. Harvia on ”pitänyt yllä vahvaa kannattavuutta” liikevaihdon yli kaksinkertaistuttua listautumisannista. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on oikaistu liikevoittoprosentti yli 20 %. Vuonna 2024 oikaistu liikevoittoprosentti oli 21,2 %, mikä on tavoitteiden mukainen. Kolmannen vuosineljänneksen 2025 tulos oli ”selvästi odotuksia parempi”, ja Pohjois-Amerikan kasvu oli kaksinumeroista. Tämä osoittaa, että yhtiö pystyy edelleen tuottamaan vahvoja tuloksia tietyillä markkina-alueilla. Toisaalta Q2 2025 tulos jäi ennusteista, mikä viittaa volatiliteettiin myös kannattavuudessa.

Tase ja velkaantuneisuus

Harvian pitkän aikavälin taloudellisiin tavoitteisiin kuuluu nettovelan suhde oikaistuun käyttökatteeseen alle 2,5x. Uutisten mukaan Harvian tase oli vahva vuonna 2024. Tämä viittaa siihen, että yhtiöllä on terve taloudellinen pohja ja hallittu velkaantuneisuus, mikä antaa liikkumavaraa investointeihin ja yritysostoihin.

Kassavirta ja osingot

Harvia raportoi ”erinomaisen kassavirran” vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä ja koko vuonna 2024 operatiivinen vapaa kassavirta oli 35,0 miljoonaa euroa. Vahva kassavirta on merkki yhtiön kyvystä rahoittaa toimintaansa ja investointejaan ilman ulkoista rahoitusta, sekä mahdollisesti jakaa osinkoa omistajille. Investing.comin mukaan Harvian osinko oli 0,37 ja irtoamispäivä 20.10.2025.

Strategia ja näkymät

Yhtiön strategia

Harvian päivitetty strategia vuodelta 2024 on ”johdamme ja uudistamme globaalia saunamarkkinaa siten, että kaikilla on syy kokea sauna”. Strategian keskeiset painopistealueet ovat:

  • Kasvu: Liikevaihdon vuotuinen kasvu keskimäärin 10 %. Tähän pyritään sekä orgaanisesti että aktiivisella yritysostostrategialla, erityisesti Euroopan ulkopuolisilla markkinoilla kuten Pohjois-Amerikassa ja Aasian-Tyynenmeren alueella. Yhtiö etsii myös yritysostokohteita höyry- ja infrapunasaunojen alueelta.
  • Kannattavuus: Oikaistu liikevoittoprosentti yli 20 %. Yhtiö panostaa operatiivisen toiminnan tehokkuuteen, tuottavuuden parantamiseen laajentamalla ja automatisoimalla tuotantoa sekä tehostamalla konsernin integraatiota.
  • Terveys ja hyvinvointi: Hyödyntää megatrendiä, jossa ihmiset ovat valmiita panostamaan parempaan ja pidempään elämään sekä elämyksiin. Saunan terveyshyötyjen tunnettuuden kasvu tukee kysyntää.
  • Kanavastrategia: Kehittää kanavastrategiaa ja konsernitason myynti- ja asiakaspalvelukyvykkyyksiä synergioiden ja ristiinmyyntimahdollisuuksien luomiseksi, keskittyen B2B-asiakkuuksiin ja vahvistaen suoran kuluttajakanavan roolia.
  • Innovaatiot ja vastuullisuus: Tulevaisuuden kasvua tukee laaja joukko innostavia ja vastuullisia innovaatioita, kuten puun puhtaampi palaminen, energiatehokkuus ja digitaaliset ratkaisut. Vastuullisuus on Harvian toiminnassa keskeinen kilpailutekijä.

Kasvunäkymät

Harvian kasvunäkymät ovat positiiviset, ja yhtiö odottaa globaalin saunamarkkinan kasvavan seuraavan viiden vuoden aikana historiallista keskimääräistä viiden prosentin vuotuista kasvuvauhtia nopeammin. Kasvua tukevat erityisesti saunan ja sen terveyshyötyjen tunnettuuden kasvu sekä yleinen hyvinvointitrendi.

Erityisesti Pohjois-Amerikka on ollut ja sen odotetaan jatkossakin olevan vahva kasvualue Harvialle. Yhtiö on panostanut merkittävästi tähän markkinaan esimerkiksi ThermaSol-yrityskaupalla ja tuotantokapasiteetin laajentamisella. Myös APAC & MEA -alueella on nähty vahvaa kasvua.

Harvia tavoittelee liikevaihdon vuotuista kasvua keskimäärin 10 prosenttia, ja vuonna 2024 yhtiö saavutti kaikki päivitetyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteensa, mukaan lukien kaksinumeroinen myynnin kasvu.

Ajankohtaiset tapahtumat

Viimeisimmät uutiset korostavat Harvian volatiliteettia ja markkinan herkkyyttä tulosjulkistuksiin:

  • Q3/2025 tulosyllätys (6.11.2025): Harvia palasi kaksinumeroiseen kasvuun Pohjois-Amerikassa, ja tulos ylitti selvästi analyytikoiden odotukset. Tämä johti osakekurssin yli 20 % nousuun.
  • Q2/2025 tulospettymys (7.8.2025): Yhtiön Q2-tulos jäi selvästi alle ennusteiden, mikä sai osakekurssin syöksymään 17 %.
  • Arvostustaso ja suositukset (4.12.2025): Talouselämän mukaan Harvia on tarjonnut positiivisia yllätyksiä, mutta osake on ”kallistunut jo tarpeeksi”, mikä voi heijastaa analyytikkojen varovaisuutta arvostustason suhteen.
  • Hallituksen puheenjohtajan vaihdos (17.11.2025): Harvian hallituksen puheenjohtaja vaihtuu, kun Catharina Stackelberg-Hammarén valittiin uudeksi puheenjohtajaksi.
  • Brändilähettiläsyhteistyö (11.11.2025): Harvia aloitti brändilähettiläs- ja sisältöyhteistyön lääkäri Emilia Vuorisalmen kanssa Pohjois-Amerikassa, mikä tukee yhtiön kasvua tällä tärkeällä markkina-alueella.
  • Strategiapäivitys ja ThermaSol-kauppa (toukokuu 2024): Harvia päivitti strategiaansa ja vahvisti asemaansa höyrytuotteissa ja digitaalisessa osaamisessa ThermaSol-yrityskaupalla, joka vauhditti Pohjois-Amerikan kasvua entisestään.

Riskit ja mahdollisuudet

Keskeiset riskit

  • Markkinariski: Vaikka saunamarkkina on historiallisesti ollut suhdannevakaa, lyhyellä aikavälillä markkinan kasvuun voivat vaikuttaa makrotalouden heilahtelut, kuten inflaatio, korkojen nousu ja kuluttajien ostovoiman heikkeneminen. Esimerkiksi Euroopassa markkinan koko on yhä alle pandemian aikaisen huipputason.
  • Kilpailuriski: Vaikka Harvia on markkinajohtaja, globaali sauna- ja spa-markkina on erittäin pirstaloitunut, mikä voi lisätä kilpailupainetta ja vaikeuttaa markkinaosuuden kasvattamista.
  • Toimitusketjun riskit: Raaka-aineiden ja komponenttien saatavuushaasteet tai hintojen nousu voivat vaikuttaa tuotantokustannuksiin ja kannattavuuteen, vaikka Harvia on aiemmin hallinnut näitä hyvin.
  • Valuuttakurssiriskit: Kansainvälisenä toimijana Harvia altistuu valuuttakurssien heilahteluille, jotka voivat vaikuttaa liikevaihtoon ja kannattavuuteen.
  • Yritysostojen integraatioriskit: Aktiiviseen yritysostostrategiaan liittyy aina riskejä uusien yritysten onnistuneesta integroinnista Harvian toimintoihin ja kulttuuriin.
  • Tuotevastuuriskit: Sauna- ja spa-tuotteisiin liittyy aina turvallisuusriskejä, ja mahdolliset tuotevastuuasiat voivat vahingoittaa brändimainetta ja aiheuttaa kustannuksia.
  • Johtamisriski: Toimitusjohtajan vaihdos (Matias Järnefelt aloitti kesäkuussa 2023) tuo aina mukanaan epävarmuutta, vaikka alkutaival onkin ollut onnistunut.

Kasvumahdollisuudet

  • Globaali hyvinvointitrendi: Ihmisten kasvava kiinnostus terveyteen, hyvinvointiin ja elämyksiin tukee saunan ja span kysyntää maailmanlaajuisesti. Saunan terveyshyötyjen tunnettuus kasvaa, ja se on myös näkyvästi esillä sosiaalisessa mediassa.
  • Pohjois-Amerikan markkinoiden kasvu: Yhdysvaltain markkina on osoittanut vahvaa kasvua, ja Harvia panostaa siihen voimakkaasti. Laajentuminen höyry- ja infrapunatuotteisiin USA:ssa tarjoaa uusia kasvuväyliä.
  • Yritysostot ja markkinoiden konsolidointi: Fragmentoituneet markkinat tarjoavat Harville jatkossakin mahdollisuuksia arvoa luoviin yritysostoihin, jotka voivat laajentaa tuotevalikoimaa ja jakeluverkostoa sekä luoda synergioita.
  • Tuoteinnovaatiot ja digitaaliset ratkaisut: Panostaminen uusiin tuotteisiin ja digitaalisiin ratkaisuihin (esim. älykkäät saunatuotteet) voi parantaa käyttökokemusta ja luoda uusia myyntivirtoja.
  • Ristiinmyyntipotentiaali: Laajan tuotevalikoiman ja konsernin brändien (Harvia, EOS, Almost Heaven, Kirami, Sentiotec, ThermaSol) välillä on ristiinmyyntimahdollisuuksia.
  • Saunamatkailun kasvu: Saunamatkailu on kasvava trendi, ja aito suomalainen saunaelämys on kysyttyä. Vaikka Harvia ei suoraan tarjoa matkailupalveluita, sen tuotteet ovat keskeisessä roolissa matkailukohteiden saunaratkaisuissa.

Toimialan trendit

Sauna- ja spa-alalla on havaittavissa useita megatrendejä ja kehityskulkuja:

  • Hyvinvoinnin ja terveyden korostuminen: Kuluttajat panostavat yhä enemmän terveyttä ja hyvinvointia edistäviin tuotteisiin ja palveluihin. Saunan terveyshyödyt ovat tunnetumpia kuin koskaan.
  • Elämysten ja kokemusten haku: Materiaalisen kulutuksen sijaan kuluttajat hakevat elämyksiä ja ainutlaatuisia kokemuksia, joita sauna ja spa tarjoavat.
  • Globaali leviäminen: Saunakulttuuri leviää yhä voimakkaammin perinteisten sauna-alueiden ulkopuolelle, erityisesti Pohjois-Amerikkaan ja Aasiaan.
  • Monipuolisuus: Perinteisen saunan rinnalla höyry- ja infrapunasaunojen suosio kasvaa. Myös kylmäuinti ja avanto ovat nousevia trendejä saunakokemuksen yhteydessä.
  • Digitaalisaatio ja älykkäät ratkaisut: Saunojen ja spa-laitteiden älykkäät ohjausjärjestelmät ja digitaaliset palvelut yleistyvät.
  • Vastuullisuus ja ekologisuus: Ympäristöystävälliset materiaalit, energiatehokkaat ratkaisut ja puhtaamman palamisen teknologiat ovat yhä tärkeämpiä kuluttajille.

Yhteenveto sijoittajalle

Harvia Oyj on vankka suomalainen yhtiö, joka on noussut globaaliksi markkinajohtajaksi sauna- ja spa-alalla. Yhtiöllä on vahva brändiportfolio, laaja tuotevalikoima ja tehokas kansainvälinen jakeluverkosto. Harvian strategia keskittyy kannattavaan kasvuun sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta, hyödyntäen globaalia hyvinvointitrendiä ja laajentumista erityisesti Pohjois-Amerikassa.

Yhtiö on osoittanut kykyä saavuttaa pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteitaan, kuten kaksinumeroista liikevaihdon kasvua ja yli 20 %:n oikaistua liikevoittoprosenttia, sekä vahvaa kassavirtaa. Osakekurssi on kuitenkin erittäin herkkä tulosjulkistuksille, mikä näkyi Q2/2025 pettymyksen ja Q3/2025 positiivisen yllätyksen aiheuttamissa voimakkaissa kurssiliikkeissä. Nykyinen kurssi 41.65 EUR on lähellä 52 viikon ylärajaa, ja analyytikoiden näkemykset viittaavat siihen, että arvostustaso on korkea viimeaikaisen nousun jälkeen.

Keskeiset seurattavat asiat

  • Pohjois-Amerikan kasvu: Yhdysvaltain markkinan kehitys on Harvian kasvun kannalta kriittistä.
  • Kannattavuuden kehitys: On tärkeää seurata, pystyykö Harvia ylläpitämään vahvaa kannattavuuttaan ja siirtämään kustannusinflaatiota hintoihin.
  • Yritysostojen integraatio: Uusien yritysostojen, kuten ThermaSol, onnistunut integrointi ja niiden tuomat synergiat ovat avainasemassa.
  • Kuluttajakysyntä: Makrotalouden kehitys ja kuluttajien ostovoima vaikuttavat saunatuotteiden kysyntään, etenkin Euroopassa.
  • Innovaatiot ja vastuullisuus: Harvian kyky tuoda markkinoille uusia, energiatehokkaita ja vastuullisia tuotteita tukee pitkän aikavälin kilpailukykyä.

Analyytikkojen näkemys

Annettujen uutisten perusteella analyytikoiden näkemys on jossain määrin jakautunut tai vähintäänkin varovainen viimeaikaisen kurssinousun jälkeen. Vaikka yhtiö on tarjonnut positiivisia yllätyksiä, on osakkeen arvostustason nousu herättänyt kysymyksiä. Esimerkiksi Inderesin analyytikkojen tavoitehinta (37 euroa, päivitetty 24.9.2024) on nykykurssia alhaisempi, ja suositus on ”Vähennä”. Tämä viittaa siihen, että vaikka yhtiön liiketoiminta on laadukasta, markkinat ovat jo hinnoitelleet sisään merkittävän osan odotetusta kasvusta.

Sijoittajan on syytä arvioida Harvian houkuttelevuutta suhteessa omaan riskinsietokykyynsä ja tuotto-odotuksiinsa, ottaen huomioon yhtiön vahvan markkina-aseman ja kasvupotentiaalin, mutta myös osakkeen volatiliteetin ja nykyisen korkean arvostustason.

Tämä analyysi on tuotettu tekoälyn avustuksella ja perustuu julkisiin tietoihin. Sisältö ei ole sijoitussuositus. Talousmedia ei vastaa mahdollisista virheistä tai puutteista.

Kaikki uutiset

Kauppalehti 07.08.2025

Harvian tulos jäi ennusteista

Saunayhtiö Harvia raportoi toisen neljänneksen tuloksensa torstaina aamulla. Harvian liikevaihto kohosi huhti–kesäkuussa 47,3 miljoonaan...

Kurssikehitys

Tekninen analyysi

Perustiedot

Taloustiedot

Mitä tietoja Harvia Oyj:n osakkeesta on saatavilla?

Harvia Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäyntitunnuksella "HARVIA". Yhtiöllä on yksi osakesarja, johon kuuluu 18 694 236 osaketta, ja kukin osake oikeuttaa yhteen ääneen yhtiökokouksessa. Viimeisimpien tietojen mukaan 6. joulukuuta 2025 osakkeella käytiin kauppaa 41,65 eurolla, ja sen 52 viikon vaihteluväli on ollut 33,95–52,40 euroa. Harvia jakoi vuodelta 2023 osinkoa 0,68 euroa osakkeelta ja vuodelta 2022 0,64 euroa osakkeelta.

Päivitetty: 2025-12-07