Yhtiön esittely

Nurminen Logistics Oyj on suomalainen, vuonna 1886 perustettu logistiikka-alan konserni, jonka osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki -pörssin päälistalle tammikuusta 2008 lähtien. Yhtiö tunnettiin aiemmin nimellä John Nurminen Oy perustajansa John Nurmisen mukaan.

Mitä yhtiö tekee

Nurminen Logistics tarjoaa korkealaatuisia rautatiekuljetus-, terminaali- ja multimodaaliratkaisuja Aasian ja Euroopan sekä Pohjoismaiden ja Baltian maiden välillä. Yhtiön liikevaihto koostuu pääosin huolintapalveluista, rautatiekuljetuksista ja terminaalipalveluista. Lisäksi se saa tuloja lyhytaikaisista ja pitkäaikaisista varastointipalveluista.

Historia ja tausta

Yli 130-vuotisen historiansa aikana Nurminen Logistics on kehittynyt perinteisestä logistiikkayrityksestä merkittäväksi kansainväliseksi toimijaksi, erityisesti rautatiekuljetuksissa. Yhtiö on panostanut voimakkaasti Aasian ja Euroopan välisiin konttijunapalveluihin, aloittaen säännölliset yhteydet Kiinaan jo vuonna 2017. Yhtiö on myös laajentanut toimintaansa yritysostojen kautta, kuten hankkimalla ruotsalaisen Essinge Rail AB:n ja Operail Finland Oy:n (nyk. North Rail Oy) hallinnassaan.

Markkina-asema Suomessa ja kansainvälisesti

Nurminen Logisticsin päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa sekä multimodaali- ja terminaalipalveluissa. Yhtiö pyrkii olemaan Pohjoismaiden logistiikkakeskuksen avaintoimija hyödyntäen Suomen strategista sijaintia Aasian ja Euroopan välillä. Se on yksi alan kannattavimmista toimijoista ja kasvava kansainvälinen logistiikan mahdollistaja sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Yhtiö toimii sekä rautatieoperaattorina että huolitsijana kansainvälisissä rautatieliikenneoperaatioissa, mikä antaa sille ainutlaatuisen palvelukonseptin ja kilpailukykyä.

Liiketoiminta

Tuotteet ja palvelut

Nurminen Logistics tarjoaa kattavan valikoiman logistiikkapalveluita, jotka keskittyvät erityisesti rautatieliikenteeseen:

  • Rautatiekuljetukset: Yhtiö tarjoaa luotettavia ja ympäristöystävällisiä junakuljetuksia Pohjoismaiden, Euroopan ja Aasian välillä. Se operoi säännöllisiä konttijunavuoroja esimerkiksi Kiinan ja Kazakstanin suuntaan. Rautatiekuljetusten päästöjen kerrotaan olevan jopa 98 % pienemmät kuin lentorahdin.
  • Multimodaaliratkaisut: Palvelut yhdistävät eri kuljetusmuotoja saumattomiksi toimitusketjuiksi.
  • Huolinta ja tullaus: Kattavat huolintapalvelut ja tullausasiakirjojen hoito kansainvälisessä kaupassa.
  • Terminaalipalvelut: Laaja terminaaliverkosto, joka sisältää muun muassa kontinkäsittely- ja varastointipalvelut, vaarallisten aineiden varastoinnin sekä raskaan tavaran käsittelyhallit. Terminaalit sijaitsevat strategisesti Vuosaaressa, Kotkassa ja Suomen itärajalla, sekä Ruotsissa Frövissä.
  • Projektilogistiikka: Räätälöityjä kuljetusratkaisuja suurille ja vaativille projekteille.

Asiakassegmentit

Yhtiö palvelee sekä vienti- että tuontiasiakkaita. Asiakaskuntaan kuuluu teollisuuden, teknologian ja kaupan alan yrityksiä Pohjoismaissa ja kansainvälisesti. Yhtiö mainitsee esimerkkeinä Metsä Boardin, Outotecin, Sappin ja Haesaerts Intermodalin.

Kilpailuedut ja -haitat

  • Kilpailuedut:
    • Ympäristöystävällisyys: Rautatielogistiikka tarjoaa huomattavasti pienemmät hiilidioksidipäästöt muihin kuljetusmuotoihin verrattuna, mikä tukee asiakkaiden vastuullisuustavoitteita.
    • Strateginen sijainti: Suomen asema porttina Aasian ja Euroopan välillä sekä kattava terminaaliverkosto ovat keskeisiä etuja.
    • Oma rautatieosaaminen ja terminaalit: Yhtiöllä on omaa junaliikenteen operointikykyä ja terminaaliverkosto, mikä mahdollistaa tehokkaat ja kilpailukykyiset kokonaisratkaisut.
    • Skaalautuva liiketoimintamalli: Mahdollistaa jatkuvan kasvun ja sopeutumisen muuttuviin olosuhteisiin.
    • Pitkä historia ja kokemus: Yli 130 vuoden kokemus alalta luo luottamusta ja asiantuntemusta.
  • Kilpailuhaitat:
    • Geopoliittiset riskit: Kansainväliset konfliktit ja niiden vaikutukset kauppareitteihin (esim. Punaisenmeren kriisi, Venäjän-rahtibisnes) voivat heikentää toimintaympäristöä.
    • Infrastruktuurin kehitys: Keski-Euroopan rautatieverkon parannusinvestoinnit ovat hidastaneet kuljetusten tehokkuutta ja pidentäneet kuljetusaikoja.
    • Volyymien vaihtelu: Erityisesti Baltian liiketoiminnan volyymit ovat vaihdelleet merkittävästi, mikä on vaikuttanut liikevaihtoon ja kannattavuuteen.

Liiketoimintamalli

Nurminen Logisticsin liiketoimintamalli perustuu kokonaisvaltaisten logistiikkapalveluiden tarjoamiseen, joissa ympäristöystävälliset rautatiekuljetukset ovat keskiössä. Yhtiö toimii sekä rautatieoperaattorina että huolitsijana, mikä mahdollistaa laajemman palveluvalikoiman ja arvoketjun hallinnan. Tavoitteena on tukea asiakkaiden vastuullisuustavoitteita tarjoamalla vähäpäästöisiä kuljetusratkaisuja ja hyödyntää digitalisaatiota tehokkuuden parantamiseksi. Yhtiö pyrkii kasvuun kehittämällä kansainvälistä palveluverkostoaan ja asiakaskuntaansa sekä harkitsee yritysostoja.

Taloudellinen analyysi

Annetut talousluvut ovat rajalliset, sisältäen vain nykyisen osakekurssin (0.945 EUR) ja 52 viikon vaihteluvälin (0.9 – 1.2 EUR). Tämä rajoittaa syvällisen taloudellisen analyysin tekemistä perinteisten tunnuslukujen (kuten P/E, P/B) tai kannattavuuden, taseen ja kassavirran laajemman kehityksen osalta. Kuitenkin saatavilla olevien uutisten ja strategiadokumenttien perusteella voidaan tehdä joitakin päätelmiä.

Analysoi annetut talousluvut

Nykyinen osakekurssi 0.945 EUR on lähellä 52 viikon vaihteluvälin alarajaa (0.9 EUR), mikä saattaa heijastaa viimeaikaisia pettymyksiä tai markkinoiden epävarmuutta. Yhtiön 52 viikon korkein kurssi on ollut 1.2 EUR.

Vertaa arvostuskertoimia (P/E, P/B) toimialaan

Vaikka suoria P/E- tai P/B-lukuja ei ole annettu, Marketscreenerin mukaan Nurminen Logisticsin P/E-luku on 13.36 kuluvalle vuodelle ja 8.5 ensi vuodelle, mikä on ”erittäin houkutteleva” verrattuna kilpailijoihin. Toisaalta, MarketsMojo mukaan Nurminen Logistics Oyj:n P/E-suhde (10.9x) on kallis verrattuna toimialan keskiarvoon (9.1x). Tämä viittaa siihen, että analyytikoiden näkemykset arvostuksesta voivat vaihdella tai perustua eri verrokkiryhmiin. Yhtiön osake on tällä hetkellä noin 0.9 kertaa sen liikevaihto, ja MarketScreenerin mukaan se on ”selkeästi yliarvostettu” verrattuna verrokkeihin.

Kannattavuus ja sen kehitys

Nurminen Logistics on ilmoittanut muuttavansa tiedonantopolitiikkaansa siten, että liiketulos ennen aineettomia poistoja (EBITA) korvaa aiemmin käytetyn liikevoiton (EBIT) osassa yhtiön viestintää. Tämä muutos astui voimaan huhtikuussa 2025.
Yhtiön strategiassa vuosille 2025-2027 tavoitteena on yli 13 % EBITA-marginaali.
Vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos jäi tavoitetason alapuolelle, ja vertailukelpoinen EBITA oli 3.8 miljoonaa euroa (16.0 % liikevaihdosta), kun vertailukaudella se oli 5.6 miljoonaa euroa. Kuitenkin Q1/2025 raportissa vertailukelpoinen EBITA oli 20.0 %, mikä oli parannus edellisvuoden 16.7 %:sta.
Yhtiö on antanut tulosvaroituksen lokakuussa 2025, jossa se ilmoitti liikevaihdon kasvavan, mutta vertailukelpoisen liikevoiton jäävän hieman viime vuoden tasolle tai sen alle heikomman Baltian toimintojen volyymikehityksen vuoksi. Myös Keski-Euroopan rautatieverkon parannusinvestoinnit ovat haitanneet kuljetustehokkuutta. Tämä on selkeä negatiivinen signaali kannattavuuden lähiajan näkymistä.
Aiemmin, vuonna 2024, yhtiö saavutti vahvan tuloksen ja paransi vertailukelpoista suhteellista kannattavuutta, vertailukelpoisen liikevoiton ollessa 19.1 miljoonaa euroa eli 18.2 % liikevaihdosta. Talouselämän uutinen lokakuulta 2025 viittasi kuitenkin ”yllätyksettömään osakkeeseen” ja ”mehukkaaseen osinkoon”, samalla kun tulosvaroitus oli yllätys. [cite: 7, ”Yllätyksetön osake ja mehukas osinko: Osta”] Kauppalehden mukaan tulosparannus jäi odotuksista alkuvuonna 2025. [cite: ”Nurminen Logisticsin tulosparannus jäi odotuksista”]

Tase ja velkaantuneisuus

Nurminen Logisticsin strategian 2025-2027 mukaan tavoitteena on taseen osalta yli 40 % omavaraisuusaste ja alle 80 % velkaantumisaste (gearing). Yhtiön Q1/2025 raportin mukaan omavaraisuusaste oli 41.2 % ja gearing 64.9 %. Nämä luvut ovat strategisten tavoitteiden mukaisia ja osoittavat vakaata taloudellista asemaa, joka mahdollistaa myös yritysostot.

Kassavirta ja osingot

Yhtiön strategian mukainen tavoite on kasvava euromääräinen osinko. MarketScreenerin mukaan yhtiö on kiinnostava sijoittajille, jotka etsivät korkeaa osinkotuottoa. Markets Insiderin mukaan osinkotuotto oli 6.70 % vuonna 2024, laskien 1.59 %:sta vuonna 2023. Tämä viittaa merkittävään osingon kasvuun tai kertaluonteiseen osinkoon vuonna 2024. Kassavirran osalta yhtiön Q1/2025 operatiivinen kassavirta oli 6.0 miljoonaa euroa (7.8 miljoonaa euroa Q1/2024). Vahva kassavirta tukee yhtiön kasvuhankkeita ja osingonmaksukykyä.

Strategia ja näkymät

Yhtiön strategia

Nurminen Logisticsin hallitus vahvisti yhtiön päivitetyn strategian ja pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet vuosille 2025-2027 huhtikuussa 2025. Strategian ytimessä ovat kasvu ja tehokkaat rautatiekuljetuspalvelut kansainvälisillä Skandinavian ja Euroopan markkinoilla, vastaten kasvaviin asiakastarpeisiin. Keskeisiä tavoitteita ovat:

  • Kansainvälisen palveluverkoston ja asiakaskunnan kehittäminen ja kasvattaminen.
  • Tehokkaiden ja skaalautuvien rautatielogistiikkapalveluiden toteuttaminen, jotka vastaavat kasvaviin asiakastarpeisiin tehokkaalla pääomarakenteella.
  • Asiakkaiden vastuullisuustavoitteiden ja kilpailukyvyn tukeminen tarjoamalla rautatieliikenteen ratkaisuja logistiikan hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.
  • Kyvyn ylläpitäminen hyödyntää nopeasti markkinamuutoksia, erityisesti maantieteellisesti, kuten suorien konttijunien asiakastyön ja toimintojen aloittaminen Kiinasta.

Yhtiön vahva taloudellinen asema mahdollistaa myös uudet yritysostot strategiakaudella 2025-2027.

Kasvunäkymät

Nurminen Logistics odottaa liikevaihdon kasvavan keskimäärin 10 % vuodessa strategiakaudella 2025-2027. Kasvunäkymiä tukevat globaalit megatrendit, kuten Aasian ja Euroopan välisen rautatiemarkkinan kasvu ja kiristyvät ilmastovaatimukset, jotka ajavat yrityksiä kohti vihreitä logistiikkaratkaisuja. Yhtiö näkee, että monissa tavarakategorioissa kuljetuksia siirtyy raiteille muista kuljetusmuodoista. Erityisesti kansainvälisen rautatieliiketoiminnan kasvupotentiaali on huomioitu. Vuoden 2025 Q1:ssä rautatieliiketoiminnan liikevaihto kasvoi merkittävästi, 58.9 % vertailukaudesta. Yhtiö panostaa voimakkaasti rautatieliikenteeseen kansainvälisesti, tavoitellen selvää kasvua.

Ajankohtaiset tapahtumat (perustuen uutisiin)

  • Tulosvaroitus ja odotuksia heikompi kehitys (Lokakuu 2025): Nurminen Logistics laski vuoden 2025 tulosohjeistustaan. Yhtiö arvioi liikevaihdon kasvavan, mutta vertailukelpoisen liikevoiton jäävän hieman viime vuoden tasolle tai sen alle heikomman Baltian toimintojen volyymikehityksen vuoksi. Baltian osuus konsernin liikevaihdosta on arvioitu laskevan 25 %:iin viime vuoden 45 %:sta. Myös Keski-Euroopan rautatieverkon parannusinvestoinnit ovat haitanneet kuljetustehokkuutta. Talouselämä kuvaili tulosvaroitusta yllätykseksi. [cite: ”Yllätyksetön osake ja mehukas osinko: Osta”]
  • HR-johtajan vaihdos (Syyskuu 2025): Yhtiön henkilöstöjohtaja jätti johtoryhmän. [cite: ”HR-johtaja jättää Nurminen Logisticsin”]
  • Tulosparannus jäi odotuksista (Heinäkuu 2025): Ensimmäinen neljännes meni analyytikoiden odotuksia vaisummin, vaikka yritysostojen myötä kasvua tulikin. [cite: ”Nurminen Logisticsin tulosparannus jäi odotuksista”]
  • Raideleveyden muutoskeskustelu (Toukokuu 2025): Kotka-Haminan satama tyrmäsi ajatuksen raideleveyden muutoksesta, korostaen Suomen ja Venäjän välisen junarahdin tehokkuutta nykyisellä raideleveydellä. [cite: ”Raideleveyden muutokselle tyrmäys Kotka-Haminasta – ”Enemmän hyötyvät konsultit”, sanoo satamajohtaja”]
  • Tiedonantopolitiikan muutos (Huhtikuu 2025): Yhtiö ilmoitti korvaavansa liikevoiton (EBIT) liiketuloksella ennen aineettomia poistoja (EBITA) osassa viestintäänsä. [cite: ”Nurminen Logistics muuttaa tiedonantopolitiikkaansa”]
  • Toimitusjohtajan osakemyynnit ja usko kansainväliseen kiinnostukseen (Tammikuu 2025): Toimitusjohtaja Olli Pohjanvirran sijoitusyhtiö Railcap myi osakkeita, mutta Pohjanvirta uskoo kansainvälisten sijoittajien kiinnostuksen lisääntyvän. [cite: ”Osakkeitaan myynyt Olli Pohjanvirta uskoo kansainvälisen sijoittajan lisäävän kiinnostusta Nurminen Logisticsiin – ”Olen tosi tyytyväinen””]
  • Vainikkalan terminaalin toiminnan lopettaminen (Lokakuu 2024): Tytäryhtiö vähensi 11 työntekijää Vainikkalan terminaalista, mutta tämä ei vaikuta lannoitekuljetuksiin Venäjältä. [cite: ”Nurminen Logisticsin tytäryhtiö vähentää 11 työntekijää – ei vaikuta lannoitekuljetuksiin Venäjältä”]
  • Pankin ostosuositus (Huhtikuu 2024): Yhtiö oli vahvassa tuloskunnossa ja sai pankilta ostosuosituksen vuonna 2024. [cite: ”Nurminen Logistics vahvassa tuloskunnossa – pankilta ostosuositus”]
  • ”Pikavoitto Venäjän-rahtibisneksestä” (Maaliskuu 2024): Iltalehti uutisoi toimitusjohtaja Olli Pohjanvirran ja liikemies Matti Eestilän tekemästä ”pikavoitosta” Venäjän-rahtibisneksestä. [cite: ”Kansanedustajan veljelle ja toimitusjohtajalle pikavoitto Venäjän-rahtibisneksestä”]

Riskit ja mahdollisuudet

Keskeiset riskit

  • Geopoliittiset ja makrotaloudelliset riskit: Kansainväliset konfliktit, kuten Punaisenmeren kriisi, voivat häiritä kuljetusreittejä ja vähentää volyymeja, erityisesti Baltian toiminnoissa. Myös Venäjän-kauppaan liittyvät riskit, vaikka lannoitekuljetusten osalta vaikutukset ovat olleet vähäisiä, voivat aiheuttaa epävarmuutta. [cite: ”Nurminen Logisticsin tytäryhtiö vähentää 11 työntekijää – ei vaikuta lannoitekuljetuksiin Venäjältä”] Euroopan talouden heikkeneminen ja työmarkkinakiistat Suomessa voivat vaikuttaa kysyntään.
  • Toimialakohtaiset riskit: Logistiikka-ala on syklinen ja herkkä taloudellisille vaihteluille. Kilpailu voi kiristyä. Rautatieinfrastruktuurin parannustyöt Keski-Euroopassa ovat jo hidastaneet kuljetuksia ja heikentäneet tehokkuutta.
  • Operatiiviset riskit: Henkilöstömuutokset (esim. HR-johtajan lähtö) voivat vaikuttaa toimintaan. [cite: ”HR-johtaja jättää Nurminen Logisticsin”] Yhtiö hallinnoi luotto- ja likviditeettiriskiä sekä rautatielogistiikkaliiketoimintaan liittyviä riskejä.
  • Valuuttariskit: Rahoituskulut voivat kasvaa valuuttakurssimuutosten vuoksi, kuten Q1/2025 raportissa mainittiin yritysostoihin liittyvän velan osalta.

Kasvumahdollisuudet

  • Aasian ja Euroopan välinen rautatieliikenne: Tämä on Nurminen Logisticsin keskeinen kasvualue. Yhtiön kyky nopeasti aloittaa suorat konttijunakuljetukset Kiinan ja Suomen välillä tarjoaa merkittävän kilpailuedun.
  • Ympäristöystävälliset ratkaisut: Kasvava ympäristötietoisuus ja tiukentuvat päästöraportointivaatimukset lisäävät kysyntää rautatieliikenteen kaltaisille vähäpäästöisille logistiikkaratkaisuille.
  • Yritysostot ja kansainvälinen laajentuminen: Yhtiön vahva taloudellinen asema mahdollistaa uudet yritysostot ja kansainvälisen palveluverkoston laajentamisen Euroopassa ja Aasiassa. Essinge Rail AB:n ja North Rail Oy:n hankinnat ovat esimerkkejä tästä strategiasta.
  • Digitalisaatio ja tehokkuuden parantaminen: Logistiikka-alan trendit, kuten digitalisaatio ja automaatio, tarjoavat mahdollisuuksia tehostaa toimintaa ja parantaa asiakaskokemusta.

Toimialan trendit

Suomen logistiikkamarkkinoilla korostuvat kestävät ja ympäristöystävälliset ratkaisut, digitalisaatio ja automaatio. E-commerce ja viimeisen mailin toimitukset kasvattavat kysyntää moderneille varastointiratkaisuille ja pikaverkkopalveluille. Suomi on strategisesti tärkeä portti Euroopan ja Aasian välisessä kaupassa, ja infrastruktuuri-investoinnit tukevat alan kasvua.

Yhteenveto sijoittajalle

Nurminen Logistics Oyj on pitkän historian omaava logistiikkayhtiö, joka on keskittynyt vahvasti ympäristöystävällisiin rautatielogistiikkapalveluihin Aasian ja Euroopan sekä Pohjoismaiden ja Baltian välillä. Yhtiön strategia tähtää kansainvälisen palveluverkoston kasvattamiseen ja tehokkaiden rautatieliikennepalveluiden tarjoamiseen, tukien samalla asiakkaiden vastuullisuustavoitteita. Vahva tase ja kyky toteuttaa yritysostoja tukevat kasvustrategiaa.

Viimeaikaiset uutiset ovat kuitenkin tuoneet esiin haasteita. Yhtiö antoi tulosvaroituksen lokakuussa 2025, ja sen Q3-tulos jäi odotuksista. Heikko kehitys Baltian toiminnoissa ja Keski-Euroopan rautatieinfrastruktuurin parannustyöt ovat rasittaneet kannattavuutta. Tämä on vaikuttanut analyytikoiden näkemyksiin, ja esimerkiksi Inderes laski tavoitehintaa 1.1 euroon lokakuussa 2025, vaikka säilytti ”Kerää”-suosituksen. Sitä ennen, vuonna 2024, yhtiö sai pankilta ostosuosituksen ja oli vahvassa tuloskunnossa. [cite: ”Nurminen Logistics vahvassa tuloskunnossa – pankilta ostosuositus”] MarketScreenerin mukaan suurin osa analyytikoista suosittelee osakkeen myyntiä tai vähentämistä viimeisten neljän kuukauden aikana tehtyjen ennusteiden alaskirjausten vuoksi. Konsensusanalyytikon mukaan liikevaihdon odotetaan kasvavan 11 % vuonna 2026, mutta osakekohtaisen tuloksen ennustetta on leikattu merkittävästi. Konsensushinta on 1.10 euroa.

Keskeiset seurattavat asiat

  • Baltian toimintojen kehitys: On kriittistä seurata, miten Baltian volyymit kehittyvät ja miten yhtiö onnistuu kääntämään alueen kehityksen positiiviseksi.
  • Kansainvälisen rautatieliikenteen kasvu: Yhtiön strategian ytimessä on Aasian ja Euroopan välinen rautatieliikenne. Tämän liiketoiminnan volyymien ja kannattavuuden kehitys on avainasemassa.
  • Geopoliittinen tilanne: Kansainväliset konfliktit ja kauppareitteihin liittyvät häiriöt vaikuttavat suoraan logistiikka-alaan.
  • Yritysostot ja integrointi: Miten yhtiö onnistuu uusien yritysostojen integroinnissa ja niiden tuomien synergioiden hyödyntämisessä.
  • Kannattavuuden kehitys (EBITA): EBITA-marginaalin kehitys suhteessa strategiseen tavoitteeseen (yli 13 %) on tärkeä mittari.

Analyytikkojen näkemys

Analyytikoiden näkemys Nurminen Logisticsista on tällä hetkellä hieman jakautunut ja varovainen, erityisesti viimeisimmän tulosvaroituksen jälkeen. Vaikka yhtiöllä on tunnistettuja kilpailuetuja ja kasvustrategia, lyhyen aikavälin tuloskehitykseen liittyvät epävarmuudet painavat. Inderesin suositus on ”Kerää” tavoitehinnalla 1.1 euroa, mutta Marketscreenerin mukaan useimmat analyytikot suosittelevat osakkeen ”myyntiä tai vähentämistä”. Yhtiön P/E-luvun on kuvailtu olevan houkutteleva vuodelle 2026, mutta osakkeen arvostus suhteessa liikevaihtoon on korkea.

Tämä analyysi on tuotettu tekoälyn avustuksella ja perustuu julkisiin tietoihin. Sisältö ei ole sijoitussuositus. Talousmedia ei vastaa mahdollisista virheistä tai puutteista.

Kaikki uutiset

Kurssikehitys

Tekninen analyysi

Perustiedot

Taloustiedot

Mikä on Nurminen Logistics Oyj:n osake?

Nurminen Logistics Oyj:n osake (NLG1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssin päälistalla 1. tammikuuta 2008 alkaen. Joulukuun 6. päivänä 2025 osakkeen hinta oli 0,945 euroa. Toukokuun lopussa 2025 yhtiön markkina-arvo oli 86,7 miljoonaa euroa, ja osakkeella on yksi sarja yhtenäisin ääni- ja osinko-oikeuksin.

Päivitetty: 2025-12-07

Ketkä ovat Nurminen Logistics Oyj:n suurimmat omistajat?

Nurminen Logistics Oyj:n suurimpia omistajia ovat Suka Invest Oy 16,17 prosentin osuudella ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen 14,92 prosentin osuudella. Muita merkittäviä omistajia ovat K. Hartwall Invest Oy Ab 9,55 prosentilla ja Juha Nurminen 7,95 prosentilla.

Päivitetty: 2025-12-07

Mikä on ollut Nurminen Logistics Oyj:n osinko viime aikoina?

Nurminen Logistics Oyj:n viimeisin vuosiosinko vuodelle 2025 oli 0,07 euroa osakkeelta. Lisäksi yhtiön hallitus päätti huhtikuussa 2025 jakaa 0,03 euron pääomanpalautuksen osaketta kohden, jonka maksupäivä oli toukokuussa 2025. Toukokuun 2025 osinkotuotto oli 6,51 prosenttia. Yhtiö pyrkii jakamaan noin kolmanneksen tuloksestaan osinkona vuosittain rahoitusaseman salliessa.

Päivitetty: 2025-12-07

Mikä on Nurminen Logistics Oyj:n liikevaihto?

Nurminen Logistics Oyj:n liikevaihto oli 122,5 miljoonaa euroa vuonna 2022. Yhtiön ohjeistuksen mukaan liikevaihto vuodelle 2023 oli 132–148 miljoonaa euroa. Konserni arvioi vuoden 2024 liikevaihdon kasvavan vuodesta 2023. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena strategiakaudelle 2025–2027 on keskimäärin 10 prosentin vuotuinen liikevaihdon kasvu.

Päivitetty: 2025-12-07

Mikä on Nurminen Logistics Oyj:n osinkoennuste tai maksettu osinko vuodelle 2025?

Nurminen Logistics Oyj:n viimeisin vuosiosinko vuodelle 2025 oli 0,07 euroa osakkeelta. Lisäksi yhtiön hallitus päätti 23. huhtikuuta 2025 maksaa pääomanpalautuserän, joka oli 0,03 euroa osakkeelta. Tämän pääomanpalautuksen irtoamispäivä oli 28. huhtikuuta 2025 ja maksupäivä 9. toukokuuta 2025. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteisiin vuosille 2025–2027 kuuluu kasvava euromääräinen osinko.

Päivitetty: 2025-12-07

Mitä tietoa on saatavilla Nurminen Logistics Oyj:n sijoittajille?

Nurminen Logistics Oyj tarjoaa sijoittajille kattavasti tietoa sijoittajasivuillaan. Nämä sivut sisältävät muun muassa osaketietoa, sijoittajasuhteita, sijoittajauutisia, julkaisuja sekä tietoa yhtiön hallinnosta, kuten yhtiökokouksesta ja hallituksesta. Yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä, ja kaikilla osakkeilla on yhtenäiset ääni- ja osinko-oikeudet.

Päivitetty: 2025-12-07